2023. július 1., szombat

organikus forgalom

Az organikus forgalomra vonatkozóan nem csak a Ahrefs.com-nak, de a RankRanger-nek is vannak adatai, ami szintén egy keresőoptimalizálással foglalkozó szoftver cég.

Az ő adataik szerint az alábbi lista mutatja a 100 leglátogatottabb weboldalt organikus forgalom alapján:

#WeboldalHavi látogatószám
1      facebook.com5.97B
2      amazon.com4.31B
3      merriam-webster.com2.87B
4      apple.com2.72B
5      pinterest.com1.51B
6      yahoo.com1.24B
7      yelp.com1.21B
8      dictionary.com1.13B
9      tripadvisor.com1.02B
10      britannica.com971.16M
11      linkedin.com911.77M
12      cambridge.org869.17M
13      weather.com795.93M
14      espn.com761.48M
15      wiktionary.org754.81M
16      microsoft.com750.77M
17      walmart.com630.60M
18      webmd.com571.48M
19      gsmarena.com569.27M
20      craigslist.org532.66M
21      cricbuzz.com528.86M
22      mayoclinic.org502.32M
23      timeanddate.com484.83M
24      bbc.com484.38M
25      healthline.com459.38M
26      454.83M
27      espncricinfo.com445.54M
28      whatsapp.com433.71M
29      thefreedictionary.com433.66M
30      rottentomatoes.com417.83M
31      netflix.com405.77M
32      indeed.com388.41M
33      bestbuy.com388.12M
34      ebay.com354.91M
35      spotify.com349.97M
36      investopedia.com345.04M
37      329.47M
38      samsung.com327.92M
39      nih.gov325.44M
40      flashscore.com306.17M
41      steampowered.com304.58M
42    293.41M
43      tiktok.com286.14M
44      roblox.com284.29M
45      nordstrom.com273.93M
46      cdc.gov273.72M
47      thepiratebay.org271.28M
48      cnbc.com268.76M
49      indiatimes.com260.66M
50      ssyoutube.com248.25M
51      adobe.com241.67M
52      speedtest.net232.21M
53      lowes.com231.29M
54      unsplash.com228.48M
55      poki.com218.93M
56      vocabulary.com210.45M
57      blog.google205.28M
58      playstation.com197.05M
59      mcdonalds.com188.77M
60      bloomberg.com185.65M
61      spanishdict.com183.96M
62      dominos.com181.20M
63      opentable.com179.08M
64      coinmarketcap.com178.33M
65      booking.com178.09M
66      github.com177.32M
67      twitch.tv177.00M
68      nba.com176.35M
69      friv.com175.41M
70      xe.com173.09M
71      ndtv.com171.36M
72      goodhousekeeping.com170.04M
73      usnews.com165.50M
74      caranddriver.com158.11M
75      deepl.com156.95M
76      globo.com154.62M
77      hotels.com153.91M
78      theguardian.com152.82M
79      forbes.com152.81M
80    152.23M
81      pexels.com151.07M
82      ytmp3.cc147.17M
83      wellsfargo.com145.19M
84      realtor.com142.05M
85      techradar.com141.46M
86      grubhub.com139.60M
87      digitaltrends.com138.59M
88      nintendo.com136.49M
89      decathlon.com135.52M
90      expedia.com135.22M
91      eater.com134.96M
92      epicgames.com134.76M
93      about.google134.20M
94      akc.org133.20M
95      kayak.com132.95M
96      usps.com131.90M
97      calculator.net130.41M
98      fast.com129.45M
99      moneycontrol.com127.34M
100      onlinesbi.com126.33M
Boost Your Online Success with PPCmate

2023. május 2., kedd

valoban

 Valóban ér 50 milliárd dollárt a Facebook?

Az elmúlt évet a Facebook vitte: a vezérigazgatót az év emberévé választotta a Time, a kezdeti lépésekről Oscar-esélyes film készült, az év végére pedig 50 milliárd dolláros cégértéket ért el a befektetők szerint. Innen merre tovább?

Ha meg akarjuk érteni a Facebook-hisztériát, elég meghallgatni, mit mond a rapperből milliárdos befektetővé avanzsált 50 Cent: “Miért nincs két Facebook? Vagy három? Egyrészt mert nehéz ennyi felhasználót összegyűjteni, másrészt meg meg is kell őket tanítani használni az oldalt.” És valóban, a pályamódosító énekes megragadta a lényeget, a Facebook elérte a felhasználók kritikus tömegét, de ennél többet is tett. Megmutatta nekik, hogy mire érdemes használni az oldalt - és miért érdemes visszajárni naponta, vagy akár óránként.

A Facebook-effektus

Ez utóbbi nem egyszerű dolog, itt bukott el a MySpace és az iWiW mellett még számos más próbálkozó. Az ismerősök bejelölése és az adatlapokhoz való hozzáférés "killer feature" volt egy ideig, a felhasználóknak azonban ennél több kell a folyamatos visszatéréshez. Sok hálózat vált gyorsan naggyá, csak hogy később teljesen kiürüljön, a Facebook azonban egyelőre nem mutatja ennek a kiégésnek a jeleit, sőt. A legtöbb felhasználó sűrűn ránéz az oldalra, rengetegen pedig folyamatosan be van jelentkezve, az oldal egész struktúrája, az implemeltált és tervezett funkciók pedig mind ugyanazt célozzák: nézd a világot rajtunk keresztül.

Ez a filozófia gyűrte maga alá az elmúlt két évben a felhasználók hírfolyamát is. Az eredetileg státuszokat listázó oldal ma már a Facebook legfontosabb interfésze, ahol az összes ismerőseinkkel kapcsolatos történést szemmel tarthatjuk, de az általuk megosztott tartalom is rendkívül fontos elemmé vált. A trükk a hírfolyam folyamatos szűrése, így az üzenetek relevanciáját azok frissessége és népszerűsége alapján számolja ki egy algoritmus.

A Facebook sikeréhez azonban a versenytársak hihetetlen inkompetenciája is kellett. Szakértők többször kifejtették, Sean Parker azonban fején találta a szeget: a Friendster és a MySpace látványosan félremenedzselt projektek voltak. Az első súlyos technológiai problémákkal küszködött, a széteső adatbázisoktól a hosszas oldalbetöltődésig, a vezetés pedig nem tett semmit a gondok elhárítására, ez teremtette meg a piaci rést a MySpace számára. Parker a MySpace-ről sincs jobb véleménnyel: “a Facebooknak semmi esélye nem volt ellenük, nekünk nem szabadott volna nyernünk. Egyszerűen elrontották. A Facebook felülkerekedésének egyetlen oka a MySpace éveken keresztül tartó, döbbenetesen inkompetens vezetése volt.”

És valóban: a Facebook titka nem a jobb kódban vagy a szebb designban rejlik, egyszerűen jobban valósította meg a közösségi háló funkcióját mint elődei. Folyamatosan reagáltak a felhasználók igényeinek változására, így a “bejelölési” hisztéria után a játékok, majd a tartalommegosztás foglalta le az embereket. A Facebook következő lépése, a Messages pedig újabb funkcióval gazdagítja a szolgáltatást - még egy dolog, amiért nem kell elhagyni a közösségi oldal felületét.

A Facebook pedig egyre szorosabban markolja a felhasználókat: a comScore mérése szerint a közösségi szájt szolgálja ki az online display reklámok egynegyedét az Egyesült Államokban. A 2010-es harmadik negyedéves mérés szerint a Facebook részesedése 23 százalék, ez több mint duplája az ezüstérmes Yahoo 11 százalékos, és több mint nyolcszorosa a Google 2,3 százalékos részesedésének. A Facebook-hirdetések nem hajtanak - egyelőre - akkora hasznot, mint a versenytársakéi, ám ahogy fejlődik a közösségi szájt reklámmegjelenítési algoritmusa és növekednek az átkattintási ráták, fel fog kúszni a hirdetési bevétel is.

Még nem az új Google

A bevételek egyelőre meglehetősen szerények. 2010-ben például a Google 28 milliárd dollár forgalomra tett szert, ezzel szemben a Facebook csak nemrég lépte át a kétmilliárdos határt. A bevételi struktúra azonban már a Facebooknak kedvez, és ez középtávon fontos lehet. Míg a Google bevételeinek elsöprő többségét a keresés adja, a Facebook forrásai jobban diverzifikáltak: mikrotranzakciók, a Microsoft-reklámszerződés, és reklámok kicsiknek meg nagyoknak.

A reklámstratégia alapja mindkét cégnél ugyanaz. A felhasználó követésével profilt építenek és ennek segítségével célozzák a reklámokat, amelyek így sokkal hatékonyabbak, mint a véletlenszerűen kiszórt társaik. Bár a két cég ellenkező felfogással indult a felhasználó követése terén, mára nagyjából összeért a két módszer. A Google kezdetben csak a keresőkifejezések használatával célzott, ma már a bejelentkezett felhasználóhoz rengeteg egyéb adatot is tud társítani. A Facebook pont ellenkezőleg, a személyes adatokkal kezdte, innen bővült a kör a már látogatott honlapok illetve lájkolt oldalak irányába.